13 Mayıs 2016 Cuma

Lacivert Pileli Bluz / Navy Pleated Blouse


(This post hasn't been translated yet, thank you for reading!)
Selam!

Gerçekten kafamın içinde alarmların çaldığı, yorgunluktan tükenmişliğe koştuğum bir dönemde "tamam, artık kendime vakit ayıracağım" dedim. Tabi ki bundan kastım podcast dinleyip Archer izleyerek dikiş dikmekti.

Mezun oluyor olduğum için (en azından öyle ümit ediyorum) kız kıza bir eğlence yapmaya karar verdik- balo değil. Bir kot, bir bluz giyerim dedim, sonra da bluzumu kendim dikmeliyim dedim.



Daha önceden pek de iyi çıkarmamış olduğum bir elbise kalıbım vardı- yine Burda Mart 2016 sayısından (ne bereketli sayıymış), şu model. Neredeyse aynısından bluz da yapılıyordu, dergide de verilmişti, ben de kısaltırım diye düşündüm.

Kalıp ile başıma gelmeyen kalmadı. Onca dikkatli hesaplamama rağmen (kesim işlemim dikim işlemimden uzun sürüyor) ön parça arka parçadan büyük durdu. dedim KESİN birini yanlış çıkardım ben (gerçekleşmiş bir vaka).


Onca ölçüp biçmelerim, özenle kumaş seçmelerim (az daha yetmeyecek bir kumaş seçiyordum) işe yaramadı. Gerçekten özenle diktim (hala pek çok eksiği olsa da), ancak arkası büyük geldi. Baştan küçültmeliydim. Dikişte "sonra yaparım" diye bir şey yok, her probleme olabildiğince erken müdahele edilmek zorunda... Neyse. Öğreniyorum :) 


Yukarıdaki resimde arka orta pilesi için kalıbın şekli görünüyor.

Nitekim pervazlar dönülüp kollar takıldıktan sonra fark ettim arkası oturmuyor. O yüzden iki pile de ben ekledim (epey acemice de olsa...), biraz garip duruyorlar. Kollarına da fırfır ekleyecektim, emin olamadığımdan bir dikiş çekmedim, öylece kıvırarak giydim. (bu arada bunu eğlenceye giymemeye karar verdim, ama diktiğime pişman değilim :d)

Sonuçlar:




















Okuduğunuz için teşekkürler!

Hilal

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder